Automatinė greičių dėžė: Powershift 6DCT450
straipsnio versija rusu kalboje. статья на русском языке >>
Automatinė greičių dėžė Powershift 6dct450 / MPS6 buvo sukurta vokiečių firmos GETRAG specialistų ir nuo pradžių buvo skirta Chrysler automobiliams.
Vėliau ši transmisija buvo taip pat montuojama Volvo ir Ford automobiliuose.
DODGE / CHRYSLER FORD: |
VOLVO: C30/C30 09-12 1.6L 2.0L C70 08-13 1.6L 2.0L V60 10-14 1.6L 2.0 S40 08-12 2.0 S60 13-14 1.6 S80 10-14 1.6 2.0 V40 12-14 1.6 V50 08-10 2.0 V70 09-14 1.6L 2.0 |
Dėžes žymėjimas 6DCT450 paaiškinimas:
6- 6 begių
DCT- dvigubos sankabos transmisija
450-maksimalus sukimo momentas
Skirtingų automobilių powershift dėžės 6DCT450 beveik identiškos, skiriasi programinė įranga ir
korpuso montavimo vietos. Taip pat daugelių šių dėžių perdavimo skaičius yra skirtingas ( skiriasi dantračiai ). Vienintelis visiškai identiška visų šių automobilių dėtalė yra sankaba-smagratis. ( nors benzininio ir dyzelinio automobilio skiriasi )
Ši transmisija yra pagal savo konstrukciją artima VAG grupės greičių dėžėms DSG6.
Iš esmės tai yra mechaninė dėžė su elektroniniu-hidrauliniu valdymu.
Sankabos tipas "šlapia sankaba" kadangi frikciniai diskeliai panardinti į tepalą.
Pagrindinis trūkumas ir skirtumas nuo VAG DSG transmisijos yra bendras tepalas ir dėžės krumpliaračiams, ir sąnkabai, ir hidraulikos valdymui.
Dylant frikciniams diskeliams jų atplaišos išsineša į visos dëžės elementus. Labiausiai nukenčia gr.dėžės kompiuteris su hidrauliniu bloku: mechatronikas.
kompiuteris su hidrauliniu bloku: mechatronikas
Pati didžiausia šių dėžių problema yra smagratis ir jo konstrukcinė vieta.
GETRAG vienintelis iš automatinių greičio dėžių gamintojų patalpinęs smagratį į dėžės vidų.
Be to, smagratis yra praktiškai bekorpusinis. Spiruoklės ir plastikiniai skirtukai patiria didelius mechaninius apkrovimus ir bėgant laikui lūžta. Lūžtantys spiruoklės ir plastikų gabaliukai išsinešioja po visą dėžę ir padaro daug pažeidimų jos viduje
Pirmi tokios problemos požymiai yra staigus ir netoligus pajudėjimas iš vietos, toliau kemšasi solenoidas ir pradeda dingti dalis bėgių.
Tokios konstrukcijos smagratis nepritaikytas dideliems apkrovimams.
Visiškai netinkama su tokiu automobiliu tempti priekabą,
net trumpalaikis kito automobilio tempimas palieka pažeidimus smagratyje.
Jei laiku kreiptis į remonto dirbtuves, smagratį galima restauruoti ir sutaupyti nemažai pinigų.
Važiuojant su pažeistu smagračiu, jo korpusas toliau dyla. Atsiradus mechaniniams pažeidimams smagračio korpuse, jį reikia keisti nauju arba iš kitos dėžės.
Kodėl daugeliui powershift grečių dėžės skamba kaip prakeiksmas ir vairuotojai vengia tokių automobilių.
Pagrindinė problema tai netinkamas remontas.
Nes jeigu su dėże būtų viskas taip blogai, tai mašinos be remonto nevažiuotų 10 metų, ir daugiau nei 200t.km. Dėl smagračio aukštos kainos, remonto metu jis netinkamai restauruojamas.
Paliekamas pažeistas korpusas, o spiruoklinis mechanizmas pakeičiamas kinietišku, kuris visiškai nepritaikytas tokiems apkrovimams. Lūžusio smagračio dalys smarkiai apgadina mechatroniką, guolius ir kitas dalis, dėl to remontas pavirsta į kapitalinį dėžės restauravimą.
smagračio korpusas ir spiruoklės
GETRAG rekomenduoja pirmą tepalo keitimą atlikti ne vėliau 60000 km. Vėliau rekomenduotina keisti kas 30000km.
Tepalas yra ganėtinai brangus ir retas, tinka tik kelių firmų.
Kaina 10-15 eur už litrą.( pakeitimui reikia 7-litrų tepalo).
Tepalo keitimas taip pat reikalauja specialių žinių.
Sąnkabos rekomenduojamas resursas 120-130 tūkst. km bet dažnai nuvažiojama 200-250 tūkst. km
Naujos sąnkabos/smagračio mazgas kainuoja apie 1200 eur.
Dėžės privalumas -tai greitas bėgių perjungimas ir ženklus kuro sąnaudų sumažėjimas. Specialistų skaičiavimais, lyginant su įprastomis automatinėmis greičių dėžėmis, kuro sąnaudos mažėja apie 10%.
Iš trūkumų tai brangi eksploatacija (del tepalo ir filtro dažno keitimo) ir dar brangesnis remontas.
Atsarginių dalių šiai dėžei itin mažai, užsakyti galima frikcinius diskelius, diskelių metalines plokšteles ,keletą tarpinių ir įvorių.
Visas atsarginiu daliu rinkinukas yra pavaizduotas nuotraukoje
sankaba ir kitos dalys
Kad pilnai suremontuoti greičių dėžę dažnai neužtenka standartinio remontinio komplekto. Daugelį sugadintų detalių galima pakeisti tik panauduojant kitą greičių dėžė. Dėl to remonto kaina ženkliai padidėja.
Dėžės montavimas turi tam tikrų subtilumų.
Sankabos griebtuvas turi atitikti savo pozicijas 0.5mm tikslumu. Vertinant, kad dėžės svoris 100kg, tai tikrai nelengvas darbas.
Nesutaikant sankabos griebtuvo, sankaba iš karto sulūžta. Pagal atsiliepimus taip kartais nutinka.
Dėl dalių trūkumo ir remonto neapibrėžtumo šios dėžės mažai remontuojamos, o meistrai reikalauja vežti kitą greičių dėžė.
Dėžės, kurios perkamos mašinų ardymo aikštelėse (šrotuose) dažnai taip pat yra su gedimais.
Šios dėžės ir sudaro ardomo automobilio didžiausią kainą.
Dažnai klientas po 1 mėnesio kreipiasi į servisą jau po dėžės keitimo iš savartyno.
Greičiu dėžės 6DCT450 kurioms turime dalių:
DG9R 7000 AA V70 V60 V40 7M5R 7000 HE VOLVO V50 7M5R 7000 HD VOLVO V50 7M5R-7000-AA FORD 7M5R-7000-AB FORD 7M5R 7000 AD FORD 7M5R 7000 AE FORD 7M5R-7000-AG FORD 7M5R-7000-AH FORD 7M5R-7000-AJ FORD |
BV6R 7000 AF FORD FOCUS 2.0 CV6R 7000 AD FORD KUGA 2.0 CV6R 7000 AC FORD KUGA 2.0 AG9R 7000 QB FORD S MAX 7M5R-7F096-CA FORD FOCUS 7M5R-7F097-AJ FORD FOCUS FV4R 7000 AB FORD DS7R-7000-BE FORD MONDEO 8U3R 7000 NG DODGE JOURNEY 8U3R 7000 NH DODGE JOURNEY |
Dėl dėžės remonto skambinti 8 603 17371 arba This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.