Toyota D-CAT sistema

 

Nuo 2003 m.Toyota koncernas Europos rinkai tiekia Avensis modelį su išmetamų teršalų kontrolės sistemą D-CAT (" Diesel Clean Advanced Technology”). D-CAT sistemos pagrindą sudaro DPNR suodžiu dalelių filtras DPF su Nox (azoto oksidu) katalizatoriumi. D-CAT versija iš pradžių buvo parduodama tik Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje, nes dyzelinas šiose rinkose buvo su labai mažu sieros junginių kiekiu.

Toyota Avensis su D-CAT sistema yra pagamintas pagal sekmingą D-4D modelio bazę ir yra švariausias automobilis su dyzeliniu varikliu pasaulyje pagal NOx ir PM (sodžiu daleliu) išmetimą.

Kad būtų galima naudoti D-CAT sistemą buvo patobulinti apie 30 pagrindinių D-4D komponentų: variklis, įpurškimo sistema, dujų išmetimo kolektorius, turbina ir kt.

Avensis modeliose DPF filtras ir NOx katalizatorius yra sukonstruoti skirtinguose korpusuose.

Prieš katalizatorių montuojamas lambda daviklis, kuris užtikrina pakaitinį kuro liesinamą ir riebinimą. RAF4 modelyje DPF filtras ir NOx katalizatorius yra sukonstruoti viename korpuse kuris yra netoli išmetimo kolektoriaus. DPF filtras periodiškai užsikemša suodžių dalelėmis ir jo tolemesniam funkcionavimui reikalingas suodžių išdeginimas - regeneracijos procesas. Išmetimo kolektoriuje įmontuotas papildomas purkštukas kuris regeneracijos metu įpurškia kurą kuris užsidega išmetimo sistemoje ir išdegina DPF filtre susikaupusius suodžius. DPF filtro regeneracija vyksta kas 600-1000km., priklausomai nuo važiavimo sąlygų. Mieste regeneracijos ciklai daug dažnesni. Filtro užsikimšimą ir funkcionavimą variklio kompiuteris nustato pagal filtre esančius temperatūros ir slėgio daviklius.

NOx katalizatoriaus išvalymas vysksta nuolat. Periodiškai kas kelias minutes kuras liesinamas ir riebinamas. Darbo metu NOx katalizatorius pasidengia sieros sulfatu kuris pašalinamas regeneracijos proceso metu.

Regeneracijos proceso metu sudeginami angliavandeniliai kurie nusėda filtrų sienelese ir lieka pelenai. Pelenai negali buti pašalinami ir todėl filtras po truputi užzikemša; tai yra normalus DPNR sistemos susidėvėjimo procecas.

Kadangi DPNR sistema yra labai jautri sieros junginiams tai rekomenduojamas dyzelinis kuras kuriame yra ne daugiau kaip 50 ppm sieros junginių. Paprastai dyzeline aptinkama apie 350 ppm sieros junginių.

 

 DPF sistemos principinė schema

Kai kuriuose Toyota automobiliose įmontuotas D-CAT mygtukas. Naudojant kurą su didesniu sieros junginių kiekiu rekomenduojama mygtuką įjungti. Tuomet variklio kompiuteris dažniau aktyvuoja regeneracijos ciklus.Švariausio automobilio vardas Toyotai brangiai kainavo - kuro sistemos sąnaudos padidejo iki 10%, o automobilio kaina apie 20%.

DPNR sistema labai jautri gedimams. Jeigu prietaisų skydelyje indikuojamas gedimas DPF sistemoje, ilgai delsti ir važineti nerekomenduojama, nes kietųjų dalelių filtras gali užsikimšti neatstatomai. Taip pat šioje sistemoje dažnai sugenda suodžių dalelių filtro temperatūros davikliai ir papildomas regeneracijos purkštukas.

 

 

© 2013 LBM | Joomla 2.5 Templates by vonfio.de